Menu

24 czerwca 2013

Dabur, Ziołowa pasta do zębów z goździkiem bez fluoru

Dzisiaj trochę nietypowo, bo o codziennej pielęgnacji… zębów! Pasta Dabur to moja pierwsza w życiu pasta bez fluoru i jedno co muszę przyznać to, że nigdy nie wrócę do past z fluorem! Najpierw kilka słów o paście.



Obietnice producenta

Ajurwedyjska, w 100% ziołowa pasta do zębów z wyciągiem z goździka. Bez zawartości fluoru, cukru i związków chemicznych. Głównym składnikiem jest olejek z goździka o silnych właściwościach antyseptycznych, antybakteryjnych oraz przeciwbólowych. Pasta walczy z nadwrażliwością zębów, wzmacnia dziąsła i pomaga na paradontozę. Znakomicie odświeża oddech. Dokładnie oczyszcza szkliwo zębów z kamienia i przebarwień po czerwonym winie, nikotynie itp. 


Opakowanie

Pasta jest w 100ml, zwykłej plastikowej tubce z nakrętką. Tubka jest miękka, ale po zwinięciu się nie trzyma, więc używam spinek, aby zwinąć na stałe.



Konsystencja i zapach

Pasta jest gęsta i plastyczna. Z wyglądu sprawia wrażenie jakby zawierała piasek, ale to tylko wrażenie. Pasta jest gładka w konsystencji i ma delikatny różowy odcień. Zapach przypomina mi mieszankę goździka i mięty z czymś orientalnym.


Wydajność

Pasta świetnie się pieni! Jest bardzo wydajna, trzeba jej naprawdę niewiele, aby dobrze domyć zęby.


Smak

Pasta daje nienachlane poczucie świeżości w ustach, jest lekko słodkawa więc idealnie nadaje się nawet dla najmłodszych.


Właściwości

Pasta świetnie myje, nie mam już kamienia na zębach, który ściągałam co roku, a krwawiące dziąsła to przeszłość!


Skład

Aqua (Purified Water), Calcium Carbonate , Glycerin, Herbal Extract (Extract of Anacyclus Pyrethrum, Acacia Arabica, Mimusops Elengi, Symplocos Racemose, Eugenia Jambolana), Sodium Benzoate, Pectic Enzyme, Calcium Oxide, Sodium Lauryl Sulphate, Carrageenan, Flavour (Menthol, Mentha Viridis (Spearmint) Leaf Oil, Mentha Piperita, Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Oil, Anethole, Eucalyptol, Coriandrum Sativum (Coriander) Seed Oil, Zingiber Officinale (Ginger)r Root Oil, Eugenia, Caryophyllus (Clove), Flower Oil, Sodium Silicate, Sodium Saccharin.



Cena i dostępność

Moja pasta kosztowała mnie około 3euro w indyjskim sklepie w Dublinie, można ją bez problemu kupić na Allegro czy halfy.


Podsumowanie

Pasta uratowała moje żeby! Po laserowym wybielaniu zębów  miałam niesamowitą nadwrażliwość dziąseł i zębów. Pasta poradziła sobie z nadwrażliwością w mniej niż 3 tygodnie i to całkowicie! Nadwrażliwość nigdy nie wróciła, a pierwsza poprawa pokazała się po 3 dniach.

Dlaczego pasty bez fluoru?




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...