Menu

25 marca 2013

DIY Pasta migdałowa do mycia twarzy

Już od pewnego czasu zbieram się do napisania paru postów bardziej od siebie. Ciągle tak przynudzam was, że dziwię się, że mam już 11 obserwatorów. W gruncie rzeczy to dzisiaj specjalnie dla was piszę, bo zmęczona jestem, głodna i zmarznięta i późno jak @#$%^

No ale mam obserwatorów, a to zobowiązuje do trzymania jakiegoś poziomu.

Dzisiaj będzie drugi i nie ostatni post DIY o paście do mycia twarzy al`a Lush Lets the good times roll, która recenzowałam tutaj Klik Klik. Pasta niestety była wypustem świątecznym. Mnie udało się załapać na 2 pudełka i bardzo za nią tęsknię 

Swój pomysł nie wzięłam z głowy, ale z jednego z blogów (niestety nie zapisałam linku), który wzorował się na książce Das Dr. Hauschka-Konzepz Schönheit pur, o której czytałam już wieeele pozytywnych recenzji.

Dlaczego DIY a nie gotowiec? Moja kochana cera niestety nie łubie większości żeli, a płyny micelarne jakoś nie dają mi uczucia porządnie wyczyszczonej twarzy.


Co nam będzie potrzebne?

 

50-100g migdałów w całości

Blender lub młynek do kawy

Dodatki

 



Co rozumiem przez dodatki? Sama pasta z migdałów będzie nijaka, można dodać troszkę miodu, jeśli ma się suchą cerę, trochę olejków, które się lubi, olejków eterycznych (max 1kroplę!), żel aloesowy… Pomysłów jest bez liku!

Jak przygotować?

Migdały porządnie zmielić, powinny być tak drobno zmielone, że będą się do siebie kleić, jak się nie kleją to miel dalej.



 Teraz przekładamy wszystko do pudełeczka i z części robimy ,,pastę’’ mieszając z dodatkami. Moja pierwsze pasta jest z olejkiem mandarynkowym dla zapachu oraz olejkiem migdałowym, aby nadać lepsza konsystencję.

 

 Radze robić małe tury i poeksperymentować, co naszej skórze najbardziej będzie służyć.

 Resztę pasty najlepiej trzymać zamkniętą w lodówce, ale nie koniecznie. Nie dodawaj wody, bo będzie się psuć!



 

Jak używać?

 

Płuczemy twarz i moczymy dłonie. Niewielką ilość pasty( wielkości paznokcia kciuka) bierzemy na wilgotną dłoń i robimy maź. Maź myjemy twarz.

 

Ponieważ pasta nie zawiera konserwantów i innych niepotrzebnych składników można ją stosować do mycia oczu i nie podrażni. Niestety nie domywa makijażu dlatego najpierw ,,myje twarz’’ olejkiem a potem masuje-peelinguje taką pastą.

 


 

 

Inne pomysły na pastę:

 

Migdały, miód – dla cery bardzo suchej

Migdały, żel aloesowy – co każdej cery

Migdały, cukier brązowy, wybrany olejek – jako peeling twarzy

Migdały, żel do mycia twarzy – jeśli chcemy dobrego demakijażu

Migdały, neem – do każdego rodzaju skóry

Migdały, glinka – w zależności od rodzaju glinki

Migdały, olejek herbaciany – pasta antyseptyczna

 

Albo mieszanka wiele produktów wg życzenia.

 

 

Jakie mieszanki wy chcecie spróbować?

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...