Menu

31 lipca 2014

Smoothie - jak robić + prosty przepis

Cześć Robaczki!

Dzisiaj post o mojej ulubionej przekąsce, czyli smoothie!

http://blog.kitchology.com/


Czym jest smoothie?

Smoothie to zmiksowany i schłodzony napój na bazie owoców, o gęstej i kremowej konsystencji.
Najczęściej przygotowuje się je miksując świeże owoce lub gotowe produkty typu smoothie z baza wodną jak soki, mleko, woda kokosowa aż do uzyskania gładkości.
Osobiście do smoothie zawsze dodaje warzywa! Najczęściej szpinak, którego da się przemycić między owocami nawet dla osób które go nie lubią. Robiłam już smoothie z mlekiem, miodem, orzechami, suszonymi owocami, selerem, ogórkiem… dla mnie nie ma ścisłych zasad co dodać, byle by wam smakowało!

Ile i jakie składniki mieszać?

Poniższe przykłady są orientacyjne, możecie mieszać co lubicie, ale zauważyłam, że takie połączenie sprawdza się najlepiej.

Zielenina 40% objętości
Owoce 30%
Płyny 20%
Dodatki 10%


Co mam na myśli pisząc zielenina?

Chodzi mi tu przede wszystkim o szpinak, szczaw oraz pietruszka, jarmuż, mlecz.


Jakie owoce dodawać?

Najlepiej takie które są soczyste i mają miękką skórkę, inaczej mogą zostać wam kawałki.
Dla polepszenia konsystencji polecam banany, które zawierają trzy naturalne cukry – sacharozę, fruktozę i glukozę w połączeniu z błonnikiem. Banan daje natychmiastowy, trwały i znaczący zastrzyk energii. Więcej na Klik Klik.

Ananas zabija każdy najmocniejszy smak, więc jak nie lubicie zieleniny to będzie on waszym wybawcą chcąc pić zdrowe smoothie.
Inne owoce które lubię dodawać to: pomarańcze, mandarynki, mango, maliny, truskawki, czarne porzeczki.

Osobiście nie lubię dodawać do smoothie jabłek papierówek bo są suche oraz avocado bo psuje mi smak. O dziwo lubię obydwa owoce osobno.


Jakie płyny?

Przede wszystkim wodę mineralną. Można również dodawać mleko, ale nie ze wszystkim mi się komponuje. Lubię dodawać wodę kokosową, daj świetny smak oraz ma wspaniałe właściwości o których możecie przeczytać tutaj Klik Klik oraz Klik Klik. Mój Robal lubi dodawać sok pomarańczowy oraz lody jogurtowe. Osobiści lubię smoothie z jogurtem greckim (oraz jakimś płynem aby nie był za gęsty).


Dodatki – jakie wybrać?

Tu jest największy skarb smoothie! Jako dodatki mogą nam służyć suszone owoce np. wspaniałe goji, nasiona chia lub lnu, orzechy włoskie, białko, pyłek pszczeli, miód, zioła np. mięta lub bazylia. Takie dodatki wzbogacą nasze smoothie o mikroskładniki i nie trzeba ich dużo, łyżeczka wystarczy.


Jaki smoothie maker wybrać?

Zanim zaczniecie szukać maszyny zastanówcie się czy chcecie robić tylko smoothie owocowe? A może frapucino? Pewna blogerka Tanya Burr pokazała tani smoothie maker z amazona, który wg mnie będzie idealny - Breville Blend-Active Personal Blender - 300 Watt.

U mnie w domu doszliśmy do wniosku, że kochamy frapucinno i zainwestujemy w coś co profesjonalnie kruszy lód, po przejrzeniu sklepów w Irlandii oraz YouTuba zainwestowaliśmy w argosie w Magic Bullet NutriBullet.

Tanya smoothie maker po lewej, mój po prawej.



Dzisiaj przepis na mój ulubiony smoothie i pierwszy jaki sama w życiu zrobiłam.



Składniki:
Szpinak
Ananas
Banan
Pomarańcza
Woda - u mnie kokosowa











A tutaj rezultaty!




Całuski
K. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...