Menu

29 lipca 2014

Woda smakowa na lato DIY

Cześć Robaczki!

Czy wiecie, że dziennie zaleca się pić 2l wody? Dla niektórych jak ja może być to kłopotliwe… ja po prostu nie lubię smaku wody bez dodatków! Dzisiaj post dla wszystkich podobnych do mnie, którzy kochają wody smakowe, ale szukają lepszej alternatywy, zdrowszej oczywiście!


Dlaczego nie pije  gotowej wody smakowej?

Często sięgamy do wody smakowe, jako alternatywę do zwykłej wody oraz niezdrowych napojów jak cola i fanta, które wszyscy kochamy. Pytanie tylko czy są one równie zdrowe jak sama woda? Odpowiedź jest prosta i dla niektórych będzie zdziwieniem – NIE, już wyjaśniam dlaczego.

Wody smakowe maja podobny skład, dlatego dla uproszczenia będę mówić tu o najczęściej kupowanej, czyli cytrynowej.

Skład:
woda źródlana
cukier
dwutlenek węgla (w gazowanych)
kwas cytrynowy
benzoesan sodu
aromat cytrynowy




Teraz, aby was zszokować pokażę wam skład Sprite:
woda
cukier
dwutlenek węgla
kwas cytrynowy
cytrynian trisodowy
aromaty

Niesamowicie podobne co nie? To skoro już wiemy, że Sprite nie jest zdrowy to dlaczego ludzie uważają, że woda smakowa jest zdrowa? Z niewiedzy oczywiście, bo skoro w nazwie jest woda to musi być zdrowa! Tak samo ma się do soków które kupujemy i które produkowane są z koncentratów. Dlaczego więc uważamy je za zdrowe? Wszystko to za sprawą reklam!

Pomimo kolorowej nalepki ze świeżymi owocami, aż cieknącymi sokami, wody te z owocami nie mają nic wspólnego, a smak zawdzięczają sztucznym aromatom i cukrowi.

Na zakończenie przedstawię tabelę z popularnymi napojami i ilością cukru którą znalazłam w Internecie: (1 łyżeczka = 5 g cukru), zawartość w szklance 200ml.

woda mineralna                    0
woda smakowa                    22,5
Coca-cola                            26
Pepsi                                    22
Fanta                                   18,4
Mirinda                                25,8
Sprite                                   20
7 up                                     21,4
Nestea                                 15
Ice Tea                                14
Red bull                               21,6
Tiger                                    21,6
Tymbark napój                    20
Cappy napój                       24

Zszokowani? Ja byłam!


Cały skład tych wód nie zmienia mojej niechęci do picia zwykłej wody… dlatego natknęłam się na fajny sposób który od paru dni gości u mnie w domu codziennie!

be-healthy-and-beauty.blog.pl
Smakowe kostki lodu!


Potrzebne nam są:

Pojemniki na lód – nie woreczki
Owoce – truskawki, cytryny, poziomki, maliny..
Nóż



Przygotowanie:

Kroimy owoce na małe kawałki
Wrzucamy do przegródek do lodu
Zalewamy woda
Odstawiamy do zamrażarki



Porady:

Polecam mieszać owoce, w szczególności z cytryną, bo nie każdy lubi ją tak mocno jak ja!
Fajnie jest tez zainwestować w przegródki do lodu w ciekawych kształtach, ja mam serduszka. Polecam taki gumowe, bo łatwiej się z nich wyciąga lód, ale trudniej włożyć do zamrażalki, coś za coś :)

Całuski
K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...