Menu

8 sierpnia 2014

Domowe wielowarzywne leczo - kolorowo i smacznie

Cześć Robaczki!

Nie jestem miłośniczką gotowania, nie lubię sprzątać ani prać… ani żadnych domowych obowiązków J Typowa ze mnie ChPD. No ale jako osoba, która nie tylko chce być zdrowa, ale i piękna i szczupła szukała łatwych najlepiej jednogarnkowych przepisów na obiadki.

Dzisiaj przedstawiam wam wspaniały przepis na wielowarzywne leczo ze strony Kwestia Smaku z lekką modyfikacją. Moja wersja jest z mięsem, ale można oczywiście zrobić też wegetariańską, wtedy omijamy punkt 1 do .

Z poniższych składników wyszły mi 4 rozsądne porcje:



  • Mięso mielone 300-400g
  • Papryka – ja użyłam 1/3 z czerwonej, zielonej i żółtej (nie przepadam za papryką)
  • 3 dojrzałe pomidory
  • Pół cebuli
  • 3 ząbki czosnku
  • 5-8 pieczarek (można dodać dużo bo się kurczą)
  • Marchewka
  • Pół bakłażana
  • Cukinia


Dodatki:
  • Bazylia i pietruszka – najlepiej świeże.
  • Sól i pieprz
  • Oliwa z oliwek/olej lniany


Narzędzia
  • Patelnia głęboka/wok
  • Drewniana łyżka
  • Nóż

  
Sposób przygotowania:
  1. Mięso mielone podsmażamy na odrobinie oleju z solą i pieprzem.
  2. W tym czasie kroimy na plastry lub w kostkę warzywa, siekamy cebule i wyciskamy czosnek.
  3. Mięso odkładamy do miseczki.
  4. Na patelnię wrzucamy marchewkę, cebulę, czosnek, paprykę, które potrzebują troszkę więcej czasu aby zmięknąć. Delikatnie podsmażamy, dolewamy odrobinę wody i dusimy pod przykryciem aż marchewka zacznie mięknąć. – około 5-10min.
  5. Następnie dodajemy resztę warzyw i dusimy około 2-5min.
  6. Dodajemy mięso mielone i dusimy następne 5min, aby smaki się ze sobą połączyły.
  7. W tym czasie przygotowujemy nasz sos. Sos składa się z samych pomidorów, bazylii i pietruszki. Całość blenduje i dodaje na końcu.
  8. Dodaje sos oraz przyprawiam do smaku.



Całość można podawać z kaszą, makaronem, ziemniakami, chlebem lub jeść samo!


Smacznego!

K.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...