Menu

29 sierpnia 2014

The Ice Bucket Challenge

Cześć Robaczki!

Słyszeliście o Ice Bucket Challenge? Nie?

W internecie jest już całkiem sporo IBCh, ale zauważyłam, że poziom wiedzy o ALS oraz zasady wyzwania i przekazywania datków są raczej słabe. Myślę, że gra warta jest świeczki więc zapraszam na trochę teori i wg mnie najfajniejsze filmiki.




The Ice Bucket Challenge czasami nazywany ALS Ice Bucket Challenge, to wyzwanie polegające na wylaniu na wiadra lodowatej wody na swoją/czyjąś głowę aby promować wiedzę o stwardnieniu zanikowym bocznym (ALS) oraz zachęcaniu przekazywania datków na badania nad chorobą.

Zasady IBCh:
Przyjmując zadanie zobowiązujemy się wpłacić na rzecz ASL 10dolarów lub 100 w momencie odmowy wykonania wyzwania.
Wyzwanie zostanie uznane za wykonane, gdy nasze zadanie, czyli wylanie na siebie wiadra lodowatej wody zostanie nakręcone  i opublikowane w Internecie.
Nakręcony film musi być bez cięć.
Po wykonaniu zadania możemy nominować inne osoby, które mają 24h na przyjęcie wyzwania.


Co to jest ALS?
Stwardnienie zanikowe boczne to nieuleczalna, postępująca choroba neurodegeneracyjna, która prowadzi do niszczenia komórek rogów przednich rdzenia kręgowego, jąder nerwów czaszkowych rdzenia przedłużonego oraz neuronów drogi piramidowej, czyli wybiórczego uszkodzenia obwodowego (dolnego) i ośrodkowego (górnego) neuronu ruchowego. - więcej na ten temat Klik Klik

Stwierdziłam, że w polskiej blogosferze to jakoś z tym cicho, ja bym zatagowałabym adBustera, RedLipsticMonster oraz Kominka... ale ja już swój zrobiłam :)

Najfajniejsze wg mnie IBCh w necie:







Całuski!
K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...