Menu

29 marca 2013

DIY Jak zrobić peeling kawowy?


Uwaga, Uwaga dzisiaj nowy post z serii DIY, czyli mój ulubiony typ potów.


Kto robił w życiu peeling kawowy to wie, że  to boski wynalazek, ale diabelsko brudzi wszystko dookoła. Nie znoszę sprzątać, szczególnie niepotrzebnie.


Całkiem niedawno wynalazłam w Internecie proste i skuteczne rozwiązanie problemu kawowego w postaci mydła peelingującego Klik Klik

Oto jak wykonałam Swoje mydełko:

Zakupiłam zapachowo neutralne mydełko. Starałam się znaleźć jakiś prosty skład, a skończyło się na Arko. Powtarzam neutralny zapach! Mydło będziecie mieszać z kawą dlatego zapachy musza współgrać (lub być bezzapachowe). Ja swoje kupiłam orzechowe, ale zapach ma neutralny i lekki.




Co nam będzie potrzebne?


  1. Mydło w kostce o neutralnym zapachu
  2. Zmielona kawa, może już być wcześniej zaparzona, będzie wtedy jeszcze mniej brudzić J
  3. Jakiś olejek wg życzenia- niekonieczne
  4. Tarka z dużymi oczkami
  5. Szklana miseczka
  6. Garnek z wodą do włożenia miseczki
  7. Foremka do mydła - pudełko


Jak przygotować mydło?

Do szklanej miseczki starłam na tarce z dużymi oczkami moje mydło.






Całość włożyłam do łaźni wodnej, aby się rozpuściło. Aby ułatwić ten proces dodałam trochę olejku migdałowego z tego postu Klik Klik.






Ponieważ wcześniej miałam już zaparzona kawę i ,,fusy’’ odłożyłam nie musiałam się teraz o to martwić. Lepiej jest przygotować sobie fusy wcześniej, ale na potrzeby postu zrobiłam wszystko na raz jeszcze. Zmieliłam kawę i zaparzyła. Kawę parzę, aby oddała kolor, który nam jest niepotrzebny.






Gdy całe mydło się rozpuści tworząc gęstą maź dosypujemy do niego kawy i dokładnie mieszamy.





Całość OD RAZU przelewamy do naszego pudełko w której mydło będzie tężeć do wymarzonego kształtu. Od razu przelać po wyciągnięciu z łaźni wodnej. Mydło zastyga bardzo szybko (przynajmniej moje) i musiałam podchodzić do tego dwa razy bo za pierwszym razem nie miałam gotowego pudełka i masa była za gęsta, gdy ja się zorganizowałam.




Moje spostrzeżenia z użytkowania:

Niesamowita wydajność! To mydło starczy mi an parę miesięcy lub rok. Świetny ścierak, ale dla niektórych może być za ostre. Zastanawiałam się czy alternatywnie nie dałoby się zmieszać mydła z cukrem, albo po prostu zrobić żelowy peeling cukrowy? Mydło brudzi minimalnie, bo nic się nie leje. . Trzymać w miarę z daleka od wody inaczej jak każde mydło będzie mięknąć, rozpuszczać się i brudzić wannę/prysznic.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...