Menu

1 stycznia 2015

Dieta Vitalia - czy warto?

Cześć Robaczki!

Czy 80 złotych miesięcznie lub 150 trzymiesięcznie warte jest zainwestowania w dietę Vitalija? Co możemy zyskać wykupując tą dietę, a czego jej brakuje.

O diecie Vitalija wspomniałam już jakiś czas temu. Od prawie trzech miesięcy jestem z nimi związana, wykupiłam opcję 3 miesiące z fitnessem za 169zł. Zanim zaczniecie mówić, że to strata pieniędzy przeczytajcie do końca.



Cennik

Wg mnie nie warto jest inwestować w opcję z fitnessem. Mają oni bardzo duże wymagania jeśli chodzi o sprzęt który trzeba posiadać, dodatkowo personalizacja treningu to pic na wodę fotomontaż. Skontaktowałam się z trenerem, że chciałabym aby trening był mniej obciążający dla kręgosłupa. Mam pracę siedzącą i od czasu do czasu cierpię na ból kręgosłupa, na moja prośbę o dopasowanie treningu zostałam poinformowane, że treningi na vitali są dla osób sprawnych.


W dobie Internetu polecałabym korzystanie z gotowych programów treningowych fitness. Jeśli Ewa Chodakowska już was nudzi to polecam parę poniższych opcji:

Kanał BeFit Klik Klik
Kanał piletes Klik Klik
Kanał z yogą Klik Klik
Kanał z yogą Klik Klik


Opcje diety


Nie będę się wgłębiać we wszystkie diety, a jedynie omówię różnicę między dietą Smacznie dopasowana, a IGpro.

Podstawowe różnice funkcjonowania tych diet to tworzenie posiłków oraz dziennego zapotrzebowania.

Posiłki

W przypadku diety smacznie dopasowanej mamy gotowe dania wraz z przepisem i listą zakupów. Całość jest podana w wygodny sposób, a każde danie możemy zamienić na inne z listy polecanych oraz znajdujących się w bazie Vitali.

W diecie IGpro w odróżnieniu do Smacznie Dopasowanej nie mamy gotowych posiłków, ale rozpatrujemy pojedyncze składniki z których nasz posiłek ma się składać. W tym przypadku podobnie jak w Smacznie Dopasowanej możemy wymienić nasz ,,posiłek’’ czyli zestaw składników na takie na które mamy ochotę.

Zapotrzebowanie

Smacznie Dopasowana rozpatruje nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, czyli liczy nasze posiłki w kcal-ach czyli kaloriach.

W przypadku iGpro mamy do czynienia z indeksem glikemicznym oraz punktami. W zależności od poziomu indeksu glikemicznego liczymy punkty zielone, żółte oraz czerwone. Punkty zielone maja najniższy wskaźnik glikemiczny, a czerwone najwyższy. Ilość oraz rodzaj punktów jest liczona indywidualnie. Po więcej informacji zapraszam tutaj Klik Klik

Widok posiłku w opcji Smacznie Dopasowana. 1. Czas przygotowania 2. Kalorie i opcje zmiany porcji 3. Zmiana dania/sunięcie dania/like/dislike 4. Składniki wraz z substytutami po najechaniu 5. Sposób przyrządzania 


Dietetycy i trenerzy

Kupując dietę mamy do dyspozycji forum oraz bezpośredni kontakt z dietetykami oraz trenerami. Przyznam się szczerze, że zdziwiłam się szybkością odpowiedzi oraz podlinkowaniami do interesujących nie artykułów. Zarówno trener jak i dietetyk byli bardzo pomocni, a dodatkowo zaskoczyli szybkością odpowiedzi, która nigdy nie przekraczała 30h.

Dlaczego Vitalia?

Dieta Vitalia nie jest dla mnie dietą tylko na schudnięcie, a przede wszystkim na nauczenie się dobrych nawyków żywieniowych, regularności jedzenia posiłków oraz poznania nowych ciekawych i przede wszystkich prostych i szybkich potraw.

Po przeczytaniu opinii oraz moich poprzednich doświadczeniach ,,dietowych’’ stwierdziłam, że dieta Smacznie Dopasowana będzie idealna dla mnie. Po jej wykupieniu mamy parę rzeczy które musimy ustawić, nie będę się nad nimi rozpisywać, tylko dam wam print screeny.



*Poniższe informacje odnoszą się tylko do diety Smacznie Dopasowanej.

Plusy Vitalia

Osobiście uważam, że jest to ciekawa opcja do spróbowania przede wszystkim dla takich osób jak ja. Co mam na myśli mówiąc takich osób jak ja? Po pierwsze ja nie lubią gotować, a jak już muszę to chce to zrobić szybko. Dodatkowo nie mam kuchennego pomyślunku wiec lubię jak ktoś mi radzi co ugotować oraz pozwala na wyexportowanie listę zakupów.

Podoba mi się również możliwość zamiany posiłków i ich wyszukiwania po nazwie produktu który się w nim znajduje. Powiedzmy, że mam dużo szpinaku w lodówce i wpisuje szpinak i wyszukuje co mogę z tego szpinaku przyrządzić.

Ciekawą opcją jest również aplikacja na komórkę, ale tu musza jeszcze dużo nad nią popracować… u mnie wciąż się zawieszała i nie pozwalała mi się zalogować jakoby mam złe hasło.

Kontakt z dietetykiem i trenerem jest dobra opcją. Szczególnie gdy chcemy dowiedzieć się czegoś konkretnego. Będzie to dobry pomysł np. dla osób z cukrzycą.


Co jest niedopracowane?

Nie ma diety dla wegetarian i wegan, a myślę, że jest to bardzo prężnie rozwijający się rynek zbytu. Dodatkowo brakuje im diety bezglutenowej oraz bez dla osób z nietolerancją na laktozę. Te cztery opcje bardzo by zaskarbiły sobie nowych klientów.

Przelicznik porcji to jedno wielkie nieporozumienie. Za każdym razem gdy chce mój obiad ugotować na dwa czy trzy dni i zamiast porcji 1 wpisuje 2 lub 3 pokazują mi się niesamowite rzeczy (6 czy 99.9 porcji). Na szczęści umiem policzyć w pamięci.

Osobiście nie lubię ważyć jedzenia, a jest to niezbędne na diecie. Polecam wagę z opcją wyzerowania wagi naczyń i pojemników w ten sposób dodając następny składnik będziemy mogli liczyć tylko jego wagę, a nie musieli liczyć.

Program na komórkę to fajna sprawa, ale nie działa. Plus jedynie za to, że jest czyli idą w dobrym kierunku.


 Czy warto?

Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami.

Całuski
K.

Subskrybuj przez maila



Polub FanPaga 



Zasubskrybuj Instagram

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...