Menu

17 października 2014

Bruschetta z pastą z bobu i serem feta - Hit śniadaniowy ostatnich dni!

Cześć Robaczki!

Stwierdziłam ostatnio, że jakoś za mało tu dietowo/żywieniowo, a  przecież w ostatnim czasie tyle ciekawych rzeczy spróbowałam i pokochałam.

Zacznę od tego, że od 3 tygodni jestem na diecie z Vitalią, pomaga mi ona zmobilizować się i pilnować planu posiłków, czasu i szybkości spadku wagi… a że za nią zapłaciłam to szkoda mi pieniędzy to się staram J wiecie taka psychologa jak wydałeś 150zł to skorzystaj z usług jaki proponują. Nie tylko często zmieniam opcje diety i same potrawy wg moich upodobań i tego co mam w lodówce, ale też zadaje pytania dietetykowi i trenerowi fitness J

No ale do rzeczy! Polecę wam dzisiaj parę pysznych propozycji na śniadanie i lunch/obiad, które pokochałam i jadam bez opamiętania!

zdjęcie z http://wsezonie.blogspot.ie/ który to gorąco polecam!

Moje ostatnie śniadania to tosty z razowego chlebka z ,,zieloną papką’’ jak to u mnie w pracy nazwali. Papka ta to mieszanka bobu i sera feta z solą i pieprzem i odrobina oliwy z oliwek dla smarowości. Całość została mi zaproponowana w jednym z posiłków z Vitalii i od tamtej pory jadam je (kanapki) prawie cały czas na śniadanie. Oto przepis z ilościami.


Dla sprostowanie podam od razu, że wszystko ważymy surowe (makrony, fasole, ziemniaki itd. Itp.)


Bruschetta z pastą z bobu i serem feta
Co to jest bruschetta Klik Klik

Czas przygotowania około 20-30min

Składniki odżywcze:
Kaloryczność 342 kcal
Białko 13 g
Tłuszcz 15 g
Węglowodany 49 g
Cholesterol 19 mg
Sód 543 mg
Błonnik 9 mg


Składniki na jedna porcję:

Pieczywo pełnoziarniste 70 g (2 kromki)
Pieczywo żytnie, graham, orkiszowe, pełnoziarniste lub razowe. Możesz wymienić kromkę chleba na połowę bułki.

Bób 70 g (1 garść)
Zamienniki dla 100 g bobu: ciecieżyca 100 g, fasola 100 g, soczewica 100 g, ale nie polecę takich zamienników bo nie lubię żadnego z wymienionych L

Oliwa z oliwek 10 g (1 łyżka)
Zamiennik to olej rzepakowy, słonecznikowy, lniany lub z pestek winogron.

Ser typu feta 20 g
Oficjalnie można zamienić na sałatkowo kanapkowy, ale to odbiera caaaały smak, bo ja kocham fetę!

Przyprawy 4 g 
2 szczypty polecam pieprz i sól do smaku


Sposób przygotowania:

Bób zalej wrzątkiem i obierz. Następnie ugotuj go do miękkości (około 10 minut). (ja jestem leniwa i od razu gotuje z 30min i na ciepło obieram, nie wiem co leprze, ale i tak jest to mozolna praca)
Rozgnieć bób z oliwą oraz bazylią, pieprzem, solą lub innymi przyprawami wg uznania. Pieczywo podgrzej w piekarniku lub tosterze i posmaruj pastą z bobu
Kanapkę posyp rozkruszonym serem feta.(w tej wersji ser mi się osypuje jak zabieram do pracy więc rozgniatam go od razu w bobem)


Włola!


Wydaje się dużo odmierzania, ale jak robicie coś już po raz 3-ci czy 10-ty to jest łatwiej. Jeśli mieszkacie w Dublinie/Irlandii/UK? to polecam jechać do Dunnes Stora po małe miarki jak na zdjęciu na dole do odmierzana oleju czy innych ,,szczypt’’ są tanie i ładne. Moja wagę kupiłam w Home Store and More za niecałe 10euro Klik Klik możecie też kupić tam miarki za około 5euro Klik Klik.






Jeśli macie jakieś pytania di dietetyka lub trenera dajcie znać to do nich napisze :)


Całuski
K.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...